Ööörk!

Jag är så jävla trött på matte! Alltså, om någon annan säger "Jag är trött på.." så vet de inte ens vad uttrycket "trött på" betyder. Jag är så utled på att plugga vektorgeometri så jag tror jag dör. Jag är ensam hemma och jag sitter och liksom nästan skriker ut min frustration! Hunden har vaknat typ tre gånger och undrat vadfan som står på bara för att jag låter som en urtida grottman när han inte hittade något att slå ihjäl på jakten efter mat!

Jag tycker om att räkna matte - när det går bra. Men det går inte bra just nu :( Det är ju en sak om man verkligen inte begriper någonting, det behöver man inte vara ledsen över. Det är som att gråta över att man inte kan tala grekiska när man inte borde kunna det. Typ.. Men det här begriper jag, till viss del! Jag vet HUR jag ska bäre mig åt, jag vet vilka steg jag ska göra först, vad som ska elimineras, vad som ska sättas = X och så vidare - Men lik förbannat får jag inte rätt svar! *Grr*


Nog om det, imorgon ska vi äta kräftor (igen) MUMS! Jag ska även försöka sno ihop en förrätt i form av Currystekta jätteräkor med Caspacho-sås. Lär ju bli ett helt företag det.. Sedan ska JK sova hos mig :) Äntligen, det var länge sedan för ingen av oss har haft tid till någonting annat än jobb och plugg. Sedan på lördag var det tal om att träffa lite vänner och dricka drinkar.




Nu ska jag snart till Wallander som ännu en gång ska ställa upp och hjälpa mig med matten. Inte dumt att ha en pojkvän vars barndomspolare är utbildad mattelärare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0